Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

zondag 1 februari 2015

overbreng techniek

allereerst hartelijk bedankt
 voor de reacties op mijn vorige
blogbericht!

Vandaag iets heel anders,
waar ik al een poosje mee bezig ben,
bewerken van canvasbordjes

eerst een canvasbord met GESSO bewerken,
goed laten drogen,
tekst gespiegeld uit printen, 
canvasbord insmeren met vernis,
papier met inktzijde op natte canvasbord leggen,
insmeren met vernis,
ongeveer 20 uur laten drogen...


canvasbord met water besproeien,
voorzichtig met vinger papier eraf rullen
tekst blijft dan achter op het canvasbordje


dit heet overbreng techniek...


langs de randen met je vinger GESSO
aanbrengen


 de  ornamentjes gemaakt van klei in de mal


de voorraad


als de ornamentjes zijn geplaatst,
dan met metal rub-ons bewerkt,
dan gefixeerd,
dit bordje heb ik voor SARINA gemaakt,
zij was vorige week jarig



dit bordje komt wat kleur
 betreft niet zo goed uit de verf,
komt door het donkere weer denk ik,
Voor vrienden gemaakt,
ze waren er blij mee!

Jullie mogen weer reageren!
Liefs van Martha

13 opmerkingen:

  1. Wooooow Martha, dat vind ik nou schitterende decoraties bedankt voor de duidelijke uitleg....ook de ornamentjes zijn er SCHITTEREND erop...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo wat knap en heel bijzondere techniek! Het ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige techniek, en die ornamentjes vind ik ook schitternd!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd iets leuk te zien, wanneer ik hier langskom.
    Dit heb je toch ook weer knap gemaakt.
    Leuk dat je er zo'n duidelijke uitleg bijgeeft.
    Een mooi cadeautje Martha.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig Martha heel erg mooi gemaakt.
    weer wat geleerd.
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat ben je weer leuk bezig geweest het is geweldig mooi erg leuke cadootjes groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Martha,
    wat een leuke techniek, ik vind de kleivormpjes ook erg leuk..zo te zien komt de eerste mooier over..
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend leuk gedaan Martha.....en de uitleg die je erbij geeft....het is net of je er zelf mee bezig bent! Het is werkelijk PRACHTIG!

    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Martha,
    wow, ik vind het fantastisch, wist niet dat dit mogelijk was,
    Groetjes van Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey wat leuk ik doe dit zelf meestal met gelmedium wist niet dat het ook op deze manier kon, bedankt voor de tip! Kan me voorstellen dat jullie vrienden hier blij mee waren hij is super mooi en een erg lieve tekst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. een heel leuk idee wat ik zeker eens overneem bedankt voor de uitleg wist niet dat het zo ging nooit te oud om te leren .
    Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kan me voorstellen dat je hier mensen heel erg blij mee maakt. Erg mooi. En bedankt voor je duidelijke uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Martha,

    Logisch dat je mensen blij maakt met zulke mooie creaties, en weer bedankt voor de uitleg.

    Gr...Bep ☺ ☺ ☺

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi hoi, leuk dat je wilt reageren!
ik lees ze altijd graag!